Zarządzanie cyklem życia produktu (PLM - Product Lifecycle Management) to proces zarządzania złożoną informacją o produkcie, przepływem pracy inżynieryjnej i produkcyjnej oraz współpracą użytkowników biorących udział w opracowywaniu, projektowaniu, produkcji i sprzedaży tego produktu.
Oprogramowanie PLM łączy ludzi, procesy i dane w całym cyklu życia produktu z centralnym repozytorium informacji. Tak więc każdy, od projektanta koncepcyjnego po klienta końcowego, znajduje się w tym samym miejscu, udostępniając tę samą aktualną definicję produktu.
Ostatecznym celem oprogramowania PLM jest przyspieszenie rozwoju produktu i zwiększenie rentowności.
W dzisiejszym świecie firm produkcyjnych wymagana jest platforma, która integruje PDM z chmurowym PLM. Założeniem takiej platformy jest poprawa współpracy oraz przejrzystość procesów projektowych. Pozwala to na uniknięcie ryzyka oraz wyeliminowanie kosztownej utraty jakości.
Dlaczego oparty na chmurze PLM?
- Wprowadzenie nowego produktu (New Product Introduction)
- Konfigurowalne szablony projektu, prowadzenie nowego produktu (NPI) standaryzują główne etapy produkcji, produkty i zadania według linii produktu, jednostki biznesowej, zespołu produktu lub innego oznaczenia.
- Zestawienie materiałów
- Konfiguracja i zarządzanie ustrukturyzowanymi zestawieniami materiałów (BOM) i pozycji w scentralizowanym systemie, który jest zarówno wydajny, jak i łatwy w użyciu. Porównaj różne zestawienia materiałowe i/lub wersje tego samego zestawienia materiałowego w sposób interaktywny.
- Zarządzanie zmianami
- Zmiany produktów są w pełni definiowane, weryfikowane, zatwierdzane i wdrażane w środowisku współpracy. Łatwo skonfigurowane przepływy pracy zapewniają jasny obraz szczegółów potrzebnych do zatwierdzenia Zleceń Zmian Inżynieryjnych (ECR) i Zleceń Zmian Inżynieryjnych (ECO).
- Zarządzanie jakością
- Konfigurowalne przepływy pracy - współrzędne, kontrola i śledzenie całego łańcucha wielofunkcyjnych procesów jakości, połączonych w jeden system. W ten sposób tworzony jest kompletny łańcuch jakości, począwszy od identyfikacji i analizy niezgodnej z wymaganiami, aż po RMA, CAPA i zmiany inżynieryjne, poprawiając jakość produktu przy jednoczesnym skróceniu czasu oczekiwania na zamknięcie.
- Współpraca z dostawcami
- Ustanowienie elastycznej i konfigurowalnej współpracy w trybie 24/7 z globalnym łańcuchem dostaw w bezpiecznym środowisku. Interesariusze mogą szybko i łatwo zatwierdzać dostawców, zarządzać audytami dostawców i działaniami korygującymi.
- Zarządzanie danymi dotyczącymi produktu (PDM)
- Autodesk Vault pozwala zespołowi inżynierów na zarządzanie i śledzenie, danych produktów, zmian i wydań oraz prowadzenie projektu przez wszystkich uczestników w oparciu o te same dane projektowe w całej organizacji.