Zarządzanie cyklem życia produktu (PLM - Product Lifecycle Management) to proces zarządzania złożoną informacją o produkcie, przepływem pracy inżynieryjnej i produkcyjnej oraz współpracą użytkowników biorących udział w opracowywaniu, projektowaniu, produkcji i sprzedaży tego produktu.

Oprogramowanie PLM łączy ludzi, procesy i dane w całym cyklu życia produktu z centralnym repozytorium informacji. Tak więc każdy, od projektanta koncepcyjnego po klienta końcowego, znajduje się w tym samym miejscu, udostępniając tę samą aktualną definicję produktu.

Ostatecznym celem oprogramowania PLM jest przyspieszenie rozwoju produktu i zwiększenie rentowności.

W dzisiejszym świecie firm produkcyjnych wymagana jest platforma, która integruje PDM z chmurowym PLM. Założeniem takiej platformy jest poprawa współpracy oraz przejrzystość procesów projektowych. Pozwala to na uniknięcie ryzyka oraz wyeliminowanie kosztownej utraty jakości.

NEWAG Group - Dlaczego wybraliśmy PLM? Autodesk Fusion Manage (poprzednio Fusion 360)

 

Oparty na rozwiązaniu chmurowym PLM oferuje wiele zalet w stosunku do tradycyjnego lokalnego zarządzania cyklem życia produktu, w tym:

  • Niższy całkowity koszt posiadania
  • Nie trzeba kupować sprzętu ani konserwować serwerów
  • Brak aktualizacji lub powiązanych opóźnień z powodu ponownego wdrożenia
  • Szybsze wdrożenie
  • Niezwłoczne włączenie/start
  • Bezpieczny dostęp w dowolnym miejscu i czasie

Dlaczego oparty na chmurze PLM?

  •  Wprowadzenie nowego produktu (New Product Introduction)
  •  Konfigurowalne szablony projektu, prowadzenie nowego produktu (NPI) standaryzują główne etapy produkcji, produkty i zadania według linii produktu, jednostki biznesowej, zespołu produktu lub innego oznaczenia.
  •  Zestawienie materiałów
  •  Konfiguracja i zarządzanie ustrukturyzowanymi zestawieniami materiałów (BOM) i pozycji w scentralizowanym systemie, który jest zarówno wydajny, jak i łatwy w użyciu. Porównaj różne zestawienia materiałowe i/lub wersje tego samego zestawienia materiałowego w sposób interaktywny.
  •  Zarządzanie zmianami
  •  Zmiany produktów są w pełni definiowane, weryfikowane, zatwierdzane i wdrażane w środowisku współpracy. Łatwo skonfigurowane przepływy pracy zapewniają jasny obraz szczegółów potrzebnych do zatwierdzenia Zleceń Zmian Inżynieryjnych (ECR) i Zleceń Zmian Inżynieryjnych (ECO).
  •  Zarządzanie jakością
  •  Konfigurowalne przepływy pracy - współrzędne, kontrola i śledzenie całego łańcucha wielofunkcyjnych procesów jakości, połączonych w jeden system. W ten sposób tworzony jest kompletny łańcuch jakości, począwszy od identyfikacji i analizy niezgodnej z wymaganiami, aż po RMA, CAPA i zmiany inżynieryjne, poprawiając jakość produktu przy jednoczesnym skróceniu czasu oczekiwania na zamknięcie.
  •  Współpraca z dostawcami
  •  Ustanowienie elastycznej i konfigurowalnej współpracy w trybie 24/7 z globalnym łańcuchem dostaw w bezpiecznym środowisku. Interesariusze mogą szybko i łatwo zatwierdzać dostawców, zarządzać audytami dostawców i działaniami korygującymi.
  •  Zarządzanie danymi dotyczącymi produktu (PDM)
  •  Autodesk Vault pozwala zespołowi inżynierów na zarządzanie i śledzenie, danych produktów, zmian i wydań oraz prowadzenie projektu przez wszystkich uczestników w oparciu o te same dane projektowe w całej organizacji.

Autodesk Fusion Manage: Cloud PLM, który łączy ludzi, procesy i dane

Chcesz zadać nam pytanie? Nasza wiedza, know-how i doświadczenie są do twojej dyspozycji!