PLM
Czym jest oprogramowanie PLM?
Zarządzanie cyklem życia produktu (PLM - Product Lifecycle Management) to proces zarządzania złożoną informacją o produkcie, przepływem pracy inżynieryjnej i produkcyjnej oraz współpracą użytkowników biorących udział w opracowywaniu, projektowaniu, produkcji i sprzedaży tego produktu.
Oprogramowanie PLM łączy ludzi, procesy i dane w całym cyklu życia produktu z centralnym repozytorium informacji. Tak więc każdy, od projektanta koncepcyjnego po klienta końcowego, znajduje się w tym samym miejscu, udostępniając tę samą aktualną definicję produktu.
Ostatecznym celem oprogramowania PLM jest przyspieszenie rozwoju produktu i zwiększenie rentowności.
W dzisiejszym świecie firm produkcyjnych wymagana jest platforma, która integruje PDM z chmurowym PLM. Założeniem takiej platformy jest poprawa współpracy oraz przejrzystość procesów projektowych. Pozwala to na uniknięcie ryzyka oraz wyeliminowanie kosztownej utraty jakości.
Autodesk Fusion 360 Manage (poprzednio Fusion Lifecycle) - Wprowadzenie do PLM
NEWAG Group - Dlaczego wybraliśmy PLM? Autodesk Fusion 360 Manage (poprzednio Fusion Lifecycle)
Oparty na rozwiązaniu chmurowym PLM oferuje wiele zalet w stosunku do tradycyjnego lokalnego zarządzania cyklem życia produktu, w tym:
- Niższy całkowity koszt posiadania
- Nie trzeba kupować sprzętu ani konserwować serwerów
- Brak aktualizacji lub powiązanych opóźnień z powodu ponownego wdrożenia
- Szybsze wdrożenie
- Niezwłoczne włączenie/start
- Bezpieczny dostęp w dowolnym miejscu i czasie
Dlaczego oparty na chmurze PLM?
- Wprowadzenie nowego produktu (New Product Introduction)
Konfigurowalne szablony projektu, prowadzenie nowego produktu (NPI) standaryzują główne etapy produkcji, produkty i zadania według linii produktu, jednostki biznesowej, zespołu produktu lub innego oznaczenia. - Zestawienie materiałów
Konfiguracja i zarządzanie ustrukturyzowanymi zestawieniami materiałów (BOM) i pozycji w scentralizowanym systemie, który jest zarówno wydajny, jak i łatwy w użyciu. Porównaj różne zestawienia materiałowe i/lub wersje tego samego zestawienia materiałowego w sposób interaktywny. - Zarządzanie zmianami
Zmiany produktów są w pełni definiowane, weryfikowane, zatwierdzane i wdrażane w środowisku współpracy. Łatwo skonfigurowane przepływy pracy zapewniają jasny obraz szczegółów potrzebnych do zatwierdzenia Zleceń Zmian Inżynieryjnych (ECR) i Zleceń Zmian Inżynieryjnych (ECO). - Zarządzanie jakością
Konfigurowalne przepływy pracy - współrzędne, kontrola i śledzenie całego łańcucha wielofunkcyjnych procesów jakości, połączonych w jeden system. W ten sposób tworzony jest kompletny łańcuch jakości, począwszy od identyfikacji i analizy niezgodnej z wymaganiami, aż po RMA, CAPA i zmiany inżynieryjne, poprawiając jakość produktu przy jednoczesnym skróceniu czasu oczekiwania na zamknięcie. - Współpraca z dostawcami
Ustanowienie elastycznej i konfigurowalnej współpracy w trybie 24/7 z globalnym łańcuchem dostaw w bezpiecznym środowisku. Interesariusze mogą szybko i łatwo zatwierdzać dostawców, zarządzać audytami dostawców i działaniami korygującymi. - Zarządzanie danymi dotyczącymi produktu (PDM)
Autodesk Vault pozwala zespołowi inżynierów na zarządzanie i śledzenie, danych produktów, zmian i wydań oraz prowadzenie projektu przez wszystkich uczestników w oparciu o te same dane projektowe w całej organizacji.